Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Problémák és felelősségek

2019.10.15

Problémák és felelősségek

Tiszteletreméltó K. Sri Dhammananda Maha Thera

Aggódsz? Szerencsétlen vagy?

Ha igen, kérlek, olvasd el ezt az írást, hogy jobban megértsd a problémákat. Ez neked és azoknak szól, akik aggódnak.

Félelem és aggodalom

A félelem, és aggodalom az elme képzeletéből származik, amelyet a szó szerinti feltételek befolyásolnak. Gyökereik a vágy és a ragaszkodás. Valójában az élet olyan, mint egy mozifilm, amelyben minden folyamatosan mozog és változik.  A világon semmi sem állandó.  Azok, akik fiatalosak és erősek, félnek a korai halálától. Azok között, akik öregek és szenvedők, akik régóta élnek, vannak azok, akik egész évben vágyakoznak a vidámságra.

A kellemes örömteli elvárások túl gyorsan tűnnek el. A kellemetlen vágyak olyan aggodalmakat keltenek, amelyek nem tűnnek el. Az ilyen érzések természetesek. Az élet ilyen hátrányai egy illúziós önvalóval vagy egóval játszanak, mint például egy húron mozgatott bábok. 

Az elme képzése, más néven mentális kultúra, az első lépés a mentális nyugtalanságok megszelídítése felé.

Minden vágy bánatban végződik. Sem a könnyek, sem a hosszú búcsú nem vethet véget az élet átmeneti jellegének. Minden összetett dolog állandótlan.

Az idős és a fiatal is szenved ebben a létezésben. Ez alól senki sem mentesül. Sok tinédzsernek fokozódó fájdalma van. A tizenévesek érthetően tapasztalatlanok ahhoz, hogy stabil kapcsolatokat építsenek ki az ellenkező nemű tagokkal. Megpróbálják megmutatni szépségüket, amikor megpróbálják lenyűgözni az ellenkező neműeket, akik hízelgőnek látják magukat szexuális tárgyakként. Mindkét nem természetellenesen viselkedik úgy, hogy felnőttnek higyjék őket. Félnek, hogy ha természetes módon viselkednek, nevetni fognak rajtuk. Az ilyen viselkedés potenciálisan kihasználható. Félnek az elutasítástól, valamint aggódnak a leeresztett egójuk miatt. A szeretet nélkülözése gyakran "megtörheti" sok tinédzser szívét, mert úgy érzik, hogy "bolonddá tették magukat". Néhányan öngyilkosságot követnek el. De az ilyen traumákat el lehet kerülni, ha az életet úgy látják, ahogyan az van. A fiatalokat meg kell tanítani az élet buddhista megközelítésére, hogy a helyes módon válhassanak éretté.

„Akikben az aggodalom felmerül, azok nem bölcsek” . - mondja Buddha. A félelem nem más, mint elmeállapot. Az ember tudja a lelkiállapotát ellenőrizni és irányítani; a negatív gondolat félelmet generál, a pozitív gondolatok felhasználásával megvalósíthatja  reményeit, és  eszményeit. A választás teljes mértékben magunkon múlik. Minden ember képes ellenőrizni saját elméjét. A természet az embernek abszolút ellenőrzést adott egy dolog felett, és ez a dolog a gondolat. Minden, amit az ember teremt, az egy gondolat formájában kezdődik. Ez a kulcs ahhoz, hogy megértsük azt az elvet, amellyel a félelem elkerülhető.

Egy ismert brit anatómustól egy diákja azt kérdezte, hogy mi lehet a legjobb gyógymód a félelemre, és a következő választ kapta: "Próbálj meg valamit tenni valakiért" .

A hallgatót nagyon meglepte a válasz, és további magyarázatot kért, amelyre az oktató azt mondta: "Nem lehet egyszerre két ellentétes gondolatcsoport a fejedben. Az egyik gondolatcsoport mindig kiűzi a másikat. Ha, például az elmédet teljesen elfoglalja egy önzetlen vágy, hogy segíts valaki másnak, ugyanabban az időben nem lehet jelen a félelem.

A félelem és a higgadtság ösztönzése természetes ösztön. De az állandó alaptalan félelem és az elhúzódó aggodalom könyörtelen ellenségek az emberi test számára. Elrontják a normális testi funkciókat.

ELLENŐRIZD AZ ELMÉD

Az ember elméje mélyen befolyásolja a testet. Az elmének lehetősége van arra, hogy gyógyszerré váljon, de arra is, hogy méreggé. Ha az elme gonosz, megölhet egy lényt, de ha állandó és pozitív, mások számára is hasznos lehet. Amikor az elme a helyes gondolatokra koncentrál, és megfelelő erőfeszítéssel és megértéssel párosul, akkor óriási hatást gyakorolhat. A tiszta és egészséges gondolatokkal rendelkező elme egészséges, nyugodt élethez vezet.

Buddha azt mondja: "Egyetlen ellenség sem árthat annyit, mint az ember vágyakozásának gondolatai, gyűlölet gondolatai, bolondos gondolatok és így tovább".

Az az ember, aki nem tudja, miként változtathatja meg gondolkodását a körülményeknek megfelelően, olyan, mintha halott lenne. Nézzen befelé, és próbáljon örömet találni önmagában.

Az elme csak akkor lesz hasznos a tulajdonosa és a társadalom számára, ha megfelelően ellenőrzik és irányítják. Az engedetlen elme felelősséggel tartozik a tulajdonosa és mások felé is. A világon minden pusztítást olyan emberek okozzák, akik nem tanulták meg az elme irányitását.

A nyugalom nem gyengeség. A nyugodt hozzáállás mindig a kulturális embert mutatja. Nem túl nehéz megnyugodni, amikor a dolgok kedvezőek, de valójában nehéz, amikor a dolgok rosszak. Éppen ezt a nehéz állapotot kell elérni, mivel a nyugalom és az elme ellenőrzésének gyakorlása révén az ember építi jellemének erejét.

A TERMÉSZET HANGJA

A modern ember nem hallgatja a természet hangját, mert anyagi hasznával és fizikai örömeivel foglalkozik. Mentális tevékenységei szó szerint, annyira élvezetesek, hogy elhanyagolja önmaga szellemi igényeinek figyelembe vételét. A mai ember természetellenes viselkedése az emberi életről és a végső célról alkotott helytelen világkép kialakulásához vezet. Így tulajdonképpen ez  a meglévő mindenféle frusztráció, szorongás, félelem és bizonytalanság oka.

Ha az ember kegyetlen és gonosz, a természet törvényei és a kozmosz ellen él, tettei és szavai  szennyezik az egész légkört. A bántalmazott természet nem biztosítja azt, amit az ember megélhetéséhez igényel; ehelyett összecsa-pásokban, konfliktusokban, járványokban és balesetekben lesz része.

Ha az ember a természeti törvények szerint él: igazlelkű életet él, erényei alapján megtisztítja a légkört, együtt érző szeretetét más élőlények felé sugározza, akkor ezek boldogságot hozhatnak az ember számára. Az, aki igazán szereti a békét, nem sértheti meg más ember szabadságát. Helytelen másokat zavarni és megtéveszteni.

Lehet, hogy nagyon elfoglalt ember vagy, de napi néhány percet meditációban vagy néhány értékes könyv olvasásával tölthetsz. Ez a szokás megszabadít téged aggodalmaidtól és fejleszti az elmédet. 

MENTÁLIS EGÉSZSÉG ÉS BÜNÖS HAJLAMOK

A mentális betegségekkel és mentális zavarokkal küzdő emberek számának növekedése a leginkább aggasztó minden modern betegség közül. A világon egyre több a mentálisan beteg ember; különösen a jóléti országokban.

Sok esetben egy bűncselekményen belül,  társadalomi problémaként említik az elkövető mentális betegségét. Az egyik pozitív és messzemenő eredmény, amely közvetlenül a Freud kutatási munkájából származik, annak felismerése, hogy a bűnözők és a  vétkesek mentálisan betegek, akiknek inkább kezelésre, mint büntetésre van szükségük. A probléma e liberális elképzelése képezi a "progresszív" társadalmi reform alapját, amellyel a büntetést rehabilitációval helyettesítik.

ISMERD A  SZOMSZÉDOT

Ha nem látjuk, hogyan élnek az emberek, akkor valószínűleg nem ismerjük meg a különböző életmódokat. Az utazás az oktatás legjobb formája. A tőlünk különböző emberekkel való személyes találkozóktól együtt érzőbbnek érezzük magunkat. A türelmetlenség gyakran egy másik ember igényeinek és gondolkodásmódjának nem ismeréséből származik.

Az ember szerencsétlensége

Buddha azt tanította, hogy az ember boldogtalansága önző vágyakból származik. Vágyakozás a pénz után, amellyel mindent meglehet vásárolni, hatalmat más emberek fölött, és ami a legfontosabb, örök életet, még a halál után is! Vágyakozás ezekre a dolgokra önzővé teszi az embereket. Csak magukra gondolnak, csak maguknak akarnak dolgokat, és nem törődnek azzal, ami másokkal történik. Ha kívánságaik nem teljesülnek, nyugtalanok és elégedetlenek lesznek. E nyugtalanság elkerülésének egyetlen módja az, hogy megszabaduljunk az azt okozó vágyaktól. Ez nagyon nehéz, de ha egy ember eléri, akkor értékelni fogja.

Az idő begyógyítja sebeinket

A bánat elmúlik. Ami könnyeket okozott, hamarosan feledésbe  merül. Emlékszel, hogy sírtál, de arra nem, hogy miért? Ahogy felnövünk és átéljük az életet, gyakran meglepődünk, amikor éjjel felébredünk arra, ami napközben idegesített minket, vagy hogyan tartsunk haragot valakivel szemben. Egy pillanat alatt dühösek lehetünk, és később azon gondolkodhatunk, mi volt az, ami a dühöt kiváltotta belőlünk. Ekkor rájövünk, hogy ez nem más volt, mint idő és energiapazarlás. Szándékosan megyünk a boldogtalanság felé, pedig befejezhettük volna, és valami  egészebbre gondolhattunk volna.

Bármi is történjen a bajtól, bármennyire is sérülékenynek érezzük magunkat, az idő meg fogja gyógyítani sebeinket. De meg kell tennünk valamit, amit megtehetünk annak megakadályozására, hogy megsértsük magunkat. Miért engedjük meg, hogy mások vagy a bajok lemerítsék energiánkat, és boldogtalanná tegyenek minket? A válasz az, hogy nem engedjük meg. Mi magunk vagyunk azok, akik boldogtalanná tesszük magunkat.

Előfordulhat, hogy problémáid vannak a munkahelyeden, de nem szabad hazavinni a problémát, megfertőzni otthonodat a rossz atmoszférával. Tudnod kell, hogy ezeknek a gondoknak, végett lehet vetni. A megoldások megtalálhatók az önző vágyainktól való megszabaduláskor, az összes zavar és tudatlanság felszámolása révén.

Ha nem sikerül megoldást találni egy problémára, csalódottságunkban hajlamosak vagyunk bűnbakot keresni. Nem állunk készen arra, hogy beismerjük saját hiányosságainkat. Könnyebb másokat hibáztatni. Valójában néhányan még örülnek is ennek. Ez teljesen rossz hozzáállás az elfogadáshoz. Nem szabad neheztelni másokra. Saját problémáink megoldása érdekében meg kell tennünk minden tőlünk telhetőt. Fel kell készülnünk arra, hogy szembenézzünk minden nehézséggel, amely felmerül.

Egészséges légkör

A rossz ízlésű, ránk vonatkozó vicceket és megjegyzéseket jó humorral kell fogadni. Ez az egyik módja annak, hogy elkerüljük a mások iránti ellenségeskedést. Ha elveszítjük a játékosságot, elveszítjük a játékot. Elveszítünk egy lehetséges nyerést. Ez még a játékot nézők örömét is elrontja.

A gondolkodásmódunkkal semmilyen módon nem változtathatunk meg mindenkit ezen a világon. Meg ez nem is kívánatos. Ha mindenki egyetért veled, a világ hamarosan elfogy az ötletekből.

A kritika több módon segíthet javítani az emberen. Ha nyilvánosan kritizálják, hibáztatják és megalázkodásra késztetik, az nem javít rajta. Bizonyos, hogy a kritika több ellenséget, mint barátot szerez. Ha kedves szavakkal tudod a kritika tárgyát kifejteni, akkor az ember valamikor meg fogja  köszönni.

Soha ne használj durva vagy kellemetlen szavakat, amikor kifejted véleményedet egy kérdésről. A diplomácia, a szelídség és az udvariasság senkit sem bánt. Valójában, inkább sok ajtót nyit meg.

Ne védekezz, ha rámutatnak hibáidra. A hibáid jelek a tökéletesség megtanulásához vezető úton. A kedélyesség gyenge álcázás a hiányosságok miatt. Ha valaki elveszíti kedélyességét, akkor túl sok dolgot kimond, melyeket jobb, ha nem mond ki. Soha ne tárd fel a volt barátod személyes titkait, bármennyire is mérges vagy rá. Csak ronthat a helyzeten, és mások ezt követően soha nem fogadnak el őszinte barátként. Azt gondolják, hogy ugyanazt teheted velük is, amit egy korábbi barát megsértésekor: és senki sem fog bízni benned.

BÁTRAN SZEMBENÉZNI A KRITIKÁVAL

Az édesség betegséget okoz, a keserűség  gyógyítA dicséret az édesség, amelynek feleslege betegséget okoz, a kritika olyan, mint egy keserű tabletta, amely gyógyít. Bátornak kell lennünk ahhoz, hogy üdvözöljük a kritikát, és ne féljünk tőle.

"A rútság, amelyet másokban látunk,

a saját természetünk tükröződése"

Az ember élete, körülményei, és hitei saját gondolatvilágának tükröződését tükrözik. Minden ember tükröződik önmagában, sebek, betegségek és minden más.

Boldogság és anyagiság

Sokan úgy gondolják, hogy csak a pénzzel lehet a problémáikat megoldani. Ugyanakkor nem veszik észre, hogy maga a pénz is problémákkal jár. A pénz nem képes minden problémát megoldani.

A legtöbb ember soha nem gondolkodik megfelelően. Egész életében olyan, mint egy agár a versenypályán, aki egy nyúlcsalád után fut. Amikor a hajsza véget ér, minden izgalom eltűnik. Ez nagyon hasonlít az érzéki boldogság természetére, anyagiság  a csoda országában. Amint elérte a kívánt tárgyat, véget ér a boldogság és új vágyak merülnek fel. A tárgy megszerzése nem olyan kielégítő, mint maga az utána történő hajsza.

Vagy amikor elveszítünk valamit, emlékezzünk a következő tanácsra:

Ne mondd, hogy ez nem a tiéd, ez az enyém.

Csak azt mondd, ez neked, és nekem jött:

Így nem fogjuk bánni a halványuló fényt,

az összes dicsőséges dologról, melyek már megszűnnek. "

A gazdagság nem az, amit a vágy kedvéért felhalmozhatsz. Próbáld meg jobb körülmények között élhetővé tenni a körülvevő világot. Okosan használd fel vagyonod a szegények, a betegek és az idősek szenvedéseinek csökkentésére. Amikor eljön az ideje, hogy távozz, képzeld el, milyen békét és boldogságot hozhat, amikor a korábban tett jó és önzetlen cselekedetekre emlékszel.

A gazdagság keresése szerencsejátékok révén olyan, mintha egy felhő elhúzódna a napfénytől. Viszont a szorgalmas munka révén a jólét iránti törekvés ugyanolyan biztonságos, mint a nap és az eső elleni állandó menedékhely építése.

Vagyonod megmarad, ha meghalsz. A barátok és rokonok a sírig követnek. De csak az életedben (Karma) tett jó vagy rossz cselekedetek követnek a síron túl" .

A gazdagságról szóló álmok teljesítése varázslatosan hangzik, de a félelem és az aggodalom  mindig arra vár, hogy az ilyen varázslat elmúljon. A gazdag életmód hozzájárul a mentális zavarokhoz. A rengeteg rosszul használt gazdagság miatt az olyan egyszerű dolgok az életben, mint például a barátság, a bizalom a magabiztosság, amelyeket alázatosabb körülmények között magától értetődőnek tekintenek, lehetetlenné válnak.  Amikor egy életmód bizonytalanságot generál, bölcsességre van szükség, hogy ismét a helyes útra terelődjön. A gazdagságnak megvannak a kompromisszumai; a birtoklásuk boldogságát csökkenti a félelem és aggodalom, hogy elveszítjük őket.

Személyes boldogságunk érdekében igazságosan kell megszerezni a gazdagságot. Áldottak azok, akik a nélkül tudnak megélni, hogy másoknak kárt okoznának " - mondja a Buddha. A boldogság nem lehet hosszú életű és felhőtlen, ha a gazdagság bánatot és szenvedést hagy maga után. A gazdagság irigységet generál; de a jól használt gazdagság tiszteletet érdemel.

Vagyonod csak a házad erősítheti meg, téged nem.

Bölcsen cselekedni

Az embernek tudnia kell, hogyan kell fiatalkorát, gazdagságát és tudását a megfelelő időben és helyen, megfelelő módon felhasználni saját, valamint mások érdekében. Ha helytelenül használja a kiváltságát, az csak bukást okoz.

"Az embernek elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy megtudja, mikor gyenge, vagy elég bátor ahhoz, hogy megbirkózzon félelmével, büszke a vereségben, alázatos és gyengéd a győzelemben" .

Egyeseknek hirtelen vagyona öröklésből származik. De nem sokan rendelkeznek az annak megóvásához, megőrzéséhez és megfelelő felhasználásához szükséges bölcsességgel. Bármit, amit nem a homlokuk verejtékével keresnek, könnyen elpazarolnak.

Önmagunk szabályzása

A szokások és hagyományok fontos kötelékek az emberi tapasztalatok megtanulásához és azok bármely közösséggel történő megosztásához. A dilemma, amellyel egy állandóan változó világban szembesülünk az, hogy a múlttal éljünk, vagy elhagyjuk a múltat. A körülmények változása és az értékek eltérő felfogása miatt mindig lesz „generációs szakadék” az idősek és a fiatalok között. Az régi félelem, hogy a fiatalok elveszíthetik örökségüket, így ők attól tartanak, hogy az ősi múlt akadályt jelenthet a modern életben. Ezért a változást körültekintően kell mérlegelni.

A kultúra népszerű bálványokat és népi hősöket hoz létre, akik a harcos életmód eszméit ábrázolják. A tömegtájékoztatás hozzájárul ennek megerősítéséhez, és a fiatal elme hajlamos mindent elfogadni, amelyet így tálalnak neki. Lehet, hogy politikai vagy társadalmi üzenetek vannak az olyan mozgalmakban, mint a hippi vagy a yuppie. Viszont a fiatalok számára elengedhetetlen, hogy bölcsességük a régi legyen, hogy megkülönböztesse a jót, a rossztól. Az idő által tesztelt és bevált régi jó értékek nem változnak. Az olyan értékek, mint a takarékosság, az őszinteség, a liberálisság és a méltóságteljes élet érdekében végzett kemény munka minden közösségben időtálló.

Ázsiai környezetben a házasság, a temetési szokások és a hagyományok nagyon fontosak. Kérdés az, hogy fordítsunk-e annyi pénzt és időt arra, hogy ezeket a szokásokat és hagyományokat a modern világban is megtartsuk. Valóban szükségesek? Nincs jobb tanács, mint amit a Buddha adott a Kalama Sutta-ban:

"Ha magadban tudod:" Ezek az ötletek nem jövedelmezőek, bírálhatók, a bölcsek elítélik, ha elfogadják és életbe lépnek, ártalmakhoz és szenvedéshez vezetnek, akkor el kell hagynod őket. Ha magadban tudod, hogy "ezek a dolgok egészségesek, hibátlanok, a bölcsek ajánlással elfogadják őket, ha életbe lépnek, jóléthez és boldogsághoz vezetnek, „akkor gyakorold őket, és maradj bennük” .

Minden ember az univerzum teremtménye. Mindaddig, amíg az ember foglalkozik a társadalom humanizálásával és a világ rendjének jobbá tételével, addig az idő mindig áthidalja  a fiatalok és az öregek közötti ’’generációs szakadékot”. A változás irányától való aggodalom és félelem elveszíti realitását. Az idős embereknek csak arra kell emlékezniük, hogy saját szüleik mit kifogásoltak a fiatal életkorban terjedő és a fiatalok által természetesnek tartott modern életmódban. A tolerancia erőssége különbözik az adott kérdésben. A nyitott hozzáállás csak segíthet.

CSAK A MAGAD DOLGÁVAL TÖRŐDJ

Boldogság, ha részt vehetek saját ügyeim intézésében anélkül, hogy másokkal szemben kételkednének. Itt van Buddha ide vonatkozó tanácsa:

"Nem szabad másokat vádolni a hibákért és az általuk megsemmisített dolgokért, csak magunkat, saját cselekedeteink és mulasztásaink miatt."

"Aki mindig figyeli mások hibáit és ingerlékeny, a saját szennyeződése növekszik. Messze van a szennyeződés elpusztításától".

"Könnyen észrevehetők mások hibái; de a sajátotok, nehezen látható. Vannak, akik mások hibáit felveszik, mint a pelyvát; de a sajátjukat elrejtik, úgy ahogy egy ravasz szárnyas magát takarja el" .

Senki sem mentes a vádaktól és a kritikáktól.

Buddha azt mondja:

"Az emberek másokat okolnak a hallgatásukért. Azokat, akik sokat beszélnek, és azokat, akik keveset beszélnek. Így a világban senkit sem okolnak .

Továbbá azt mondja:

"Soha nem volt, és nem is lesz, és nem is létezik senki, akit teljes egészében hibáztatnak vagy dicsérnek . "

Nem mindenki az ellenséged, aki téged kritizál. A kritikát használhatják észrevételeik ellentmondására, hogy elmondják azon gyengeségeket, amelyeket nem látsz.

A jó munkát nem szabad feladni pusztán a kritika miatt. Ha beismered saját gyengeséged, akkor valóban megvan a szellemi erőd a sikerhez.

"A nemesek nem térnek le a helyes útról, már nem vágynak szóbeli örömök után. A bölcsek továbbra is nyugodtak állandóan szem előtt tartva, örömet és szomorúságot egyaránt " .

ELFOGULATLANUL

Rossz hangulatban vagy provokáció hatása alatt semmilyen ügyben nem szabad sietős döntést hozni. Az ilyen időszakban hozott döntés vagy következtetés olyan, amelyet egy nap megbánhatsz. Engedd meg, hogy elméd először megnyugodjon és gondolkodjon. Akkor az ítéleted elfogulatlan lesz.

Ápold a toleranciát, mert a tolerancia segít megérteni más emberek problémáit. Kerüld a felesleges kritikát. Próbáld felismerni, hogy még a legjobb ember sem tévedhetetlen. A szomszédodban tapasztalható gyengeség önmagadban is megtalálható. Azt mondják, hogy egy üvegházban tartózkodás közben ne dobj követ másokra.

ALÁZATOSSÁG

Az alázat a bölcs ember mércéje annak megismerésére, hogy mi az ami van, és mi az ami még nem létezik. "Maga Buddha azzal kezdte szolgálatát, hogy elhagyta minden fejedelmi büszkeségét az önmegalázó cselekedetei során. Élete során megszerezte a szentséget, de soha nem vesztette el természetességét, soha nem vette fel a felette lévő dolgokat. Értekezései és példabeszédei soha nem voltak fellengzősek. Soha nem vesztette el humorérzékét ".

NE PAZAROLD AZ IDŐDET

Az ember létének pazarlása a jövőtől való aggódás, a múlt miatti gyász vagy a tétlenség vagy hamisság hiányában azt jelenti, hogy alkalmatlanná válik a nemes szerepére, amelyet a földi lények legjobbjának tartunk. Így rossz karmát hoz létre, amely elviszi őt egy olyan területre, ahol érdektelenné válik. Ne feledd ezt, és cselekedj jót, amíg az életed tart. Az idő pazarlásával nemcsak magadnak, hanem másoknak is kárt okozol.TÜRELEM ÉS TOLERANCIA

Legyél türelmes mindenkivel. A harag egy vak ösvény mentén vezet. Noha irritál és bosszant másokat, de magának is árt. A harag gyengíti a fizikai testet és zavarja az elmét. Egy durva szót, mint például egy íjból kilőtt nyilat, soha nem lehet visszavonni, még akkor sem, ha ezerszer bocsánatot kérsz.

Egyes lények nem látnak napközben, míg mások éjjel vakok. De egy olyan ember, akiben magas a gyűlölet szintje, nem figyel semmit sem éjjel, sem nappal.

Kivel és miért harcolsz, amikor mérges vagy? Harcolsz magaddal, mert magad vagy a legrosszabb ellenséged. Az elme a legjobb barátod, de könnyen válhat a legrosszabb ellenségeddé. A szívproblémák, a reumatikus rendellenességek és a bőrbetegségek bizonyos fajtái neheztelésre, gyűlöletre és féltékenységre vezethetők vissza. Az ilyen pusztító érzések mérgezik a szívet. Elősegítik a lappangó betegségek kialakulását azáltal, hogy csökkentik a szervezet természetes védekezőképességét a betegség mikrobáival szemben.

 Visszatérés a gonosztól a jóhoz

Ha meg akarsz szabadulni ellenségeidtől, először meg kell ölnöd a legnagyobb ellenséged - a haragot. Ha téged összezavar ellenségeid zaklatása, ez azt jelenti, hogy eleget teszel ellenségeid kívánságainak azzal, hogy tudatosan belelépsz a csapdájukba.

Nem szabad azt gondolni, hogy csak azoktól tanulhat, akik dicsérnek, segítenek és nagyon szoros kapcsolatba lépnek veled. Sok mindent megtanulhatsz az ellenségeitől. Nem szabad azt gondolni, hogy ők teljesen rosszak azért, mert véletlenszerűen ellenségeid. Lehetnek bizonyos jó tulajdonságaik is.

Nem szabadulhatsz meg az ellenségeidtől azzal, hogy visszatérsz a gonoszhoz; ez csak több ellenséget hoz. Az ellenségek elleni küzdelem legjobb módja az együtt érző szeretetünk sugárzása feléjük. Gondolhatod, hogy ez lehetetlen vagy értelmetlen. De ez minden kulturált embernél bevált. Amikor megtudod, hogy van valaki, aki nagyon mérges rád, először meg kell próbálnod kideríteni ennek a fő okát. Ha ez nem tévedés miatt van, akkor be kell vallanod, és ne habozz bocsánatot kérni tőle.  Ha ez féltékenység miatt merül fel, próbálj meg együtt érző szeretetet sugározni felé. Befolyásolhatod őt mentális rezgések által is. Lehet, hogy nem fogják érteni, hogyan működik, de sok ember tapasztalata azt mutatja, hogy ez a legerősebb, legintelligensebb és legegyszerűbb módszer barátok nyerésére. Ez erősen ajánlott a buddhizmusban. Természetesen ehhez önbizalommal és türelemmel kell szembenézned önmagaddal. Ezzel képessé teheted az ellenséged arra, hogy megértse, ő a hibás. Különben is számos előnyöd származik abból, hogy nem engeded ellenségedet  a szívedbe.

KÖNYÖRÜLETES SZERETET

Mindaddig, amíg van egyetlen teremtmény, akit kedves szavaiddal vigasztalhatsz, akit felvidíthatsz, akinek segítséget nyújthatsz világi vagyonod segítségével, ne add fel.  Soha ne legyél csüggedt vagy depressziós.

Előfordulhat, úgy tűnik számodra, hogy azok, akiket szeretsz, nem törődnek veled. De az elutasításuknak nem látod okát. Mit számít ez mindaddig, amíg tudod, hogy tele van együtt érzéssel embertársaival szemben? Soha nem szabad, hogy másoktól függjön a boldogságod. Aki másoktól várja az elégedettség biztosítását, az rosszabb, mint az a koldus, aki térdel és sír a napi kenyérért.

A droghasználat és az alkoholizmus veszélyei

Az alkohol az ember fizikai és erkölcsi leromlásának egyik fő oka. Jelenleg a drogoknak több káros és veszélyes fajtája létezik. Ezek közül a legelterjedtebb a heroin, amely sok komoly emberi és társadalmi problémát okoz. Ez a probléma ma világszerte jelen van. A kábítószereknek súlyosabb és halálosabb következményei vannak, mint az alkoholnak. Lopás, rablás, szexuális bűncselekmények és gyilkosságok történnek a  kábítószerek káros hatása alatt.

A kábítószer kereskedelem urai, nem elégednek meg a családok tönkretételével, a gyenge kormányokat korrupció, megvesztegetés, felforgatás révén  megpróbálják irányítani.  

A kormányoknak meg kell védeniük polgáraikat a kábítószer használatától. Ugyanakkor a kábítószer kereskedelem urai a kiépített ördögi rendszerükön keresztül a társadalom emberi méltóságának alapját fenyegetik.  A kábítószer kereskedelem visszaszorítása érdekében folytatott nemzetközi együttműködés nélkül sok nemzet életképessége és jövője sivár lenne. Világszerte sok millió nehezen megkeresett dollárt költöttek a szenvedélybetegek kezelésére és függőségüktől való megszabadításukra. Kötelességünk, hogy bármilyen módon segítsünk, visszaszorítsuk ezt a szörnyű szokást, és megakadályozzuk, hogy gyermekeink  hozzáférjenek a kábítószerekhez.

A drogfüggő vagy az alkoholista élete szenvedés és pokol, ez pedig korai halálukhoz vezet.

ITTASSÁG

Az ittasság rombolja az elmét, 

Rontja a memóriát,

Torzítja az agyat,

Csökkenti az erőt,

Lángra lobbantja a vért,

Gyógyíthatatlan külső és belső sebeket okoz,

Boszorkány a testnek

Ördög az elme számára,

Az erény tolvaja,

Nyomorúságba dönt,

A feleség szomorúsága,

A gyermekek fájdalma,

Ellenszenves állat,

Öngyilkosságot okoz,

Aki másoknak egészségére iszik,

Önmagát rombolja.

Mint ember, önkontrollal kell rendelkeznünk, hogy megkülönböztessük a jó és a rossz dolgokat. Tartsd távol magad a kábítószertől és az alkoholtól, és másoknak is segíts ebben. Ez  az egyik legnagyobb szolgálat az emberiség számára.

ITT TE TEREMTESZ MENNYET ÉS POKLOT

"Ha békésen és boldogan akarsz élni ebben a világban, engedd, hogy mások is békésen és boldogan éljenek. Így létrehozhatod a világodat az élet értékeivel."  Amíg, nem e nemes alapelvek szerint élsz, nem számíthatsz boldogságra és békére ebben a világban. Ezt a boldogságot és békét nem várhatod el  egyszerű imádkozástól.

Ha az emberi méltóság megőrzésével, az erkölcsi alapelvek szerint cselekszel, akkor megteremtheted  a saját mennyed itt, ezen a világon.  A pokol tüzét is létrehozhatod magadnak a földön, ha az értékes emberi élettel vissza élsz. Ha nem tudod, hogyan kell az egyetemes kozmikus törvény szerint élni, akkor gyakran megbotlasz. Ha minden ember ártalmatlan és tiszteletteljes életet próbál élni, akkor jobban élvezhetik az igazi boldogságot, Viszont vannak  olyanok, akik a jobb halál után életben reménykednek.

Nem felesleges egy mennyet létrehozni az erény jutalmazására, vagy egy poklot az ellenség megbüntetésére; az erénynek és a gonosznak elkerülhetetlen reakciói vannak ebben a világban, a vallási hittől függetlenül. Az együttérzés minden teremtmény számára a menny létrehozásának egyetlen módja.  Az ilyen ideál a társadalom és az ország javát szolgálja, ha toleranciát és együttérzést érzünk mások fejlődésével és boldogságával szemben. Ezeket az embereket úgy érhetik el, ha ismert és hiteles egyének megmutatják az utat. Azáltal, hogy másoknak morálisan segítesz, önmagadnak is segítesz.

BOLDOG HÁZASÉLET

Egy igaz házasságban a férfi és a nő nem önmagára, inkább a partnerségre gondol. A házasság olyan, mint két ember számára készített kerékpár. A biztonság és az elégedettség érzése közös erőfeszítésekből származik. A türelmetlenség és félreértés okozza a legtöbb családi problémát. A feleség nem a férje szolgája. Egyelőek. Bár a férjnek van kenyérkereső feladata, a házimunkában történő segítség nem csökkenti a férj férfiasságát. Ugyanakkor egy zsémbes és morcos feleség, nem növeli az otthon szeretetét. A férjével kapcsolatos gyanú sem segíti a boldog házasságot. Ha férjének hiányosságai vannak, akkor csak a türelemmel és a kedves szavak történő rávezetéssel lehet eredményt elérni. A helyes megértés és a helyes erkölcsi magatartás a bölcsesség gyakorlati oldala.

A házasság áldás, de sok ember házas élete átokba fordul. A boldogtalan házas életnek nem a szegénység a fő oka. A férjnek és a feleségnek meg kell tanulnia egymással megosztani mindennapi örömüket és bánatukat. A kölcsönös megértés a boldog családi élet titka.

NE AGGÓDJ

A sikeres élet titka az, hogy megteszed azt, amit most meg kell tenned, és nem kell aggódnod a múlt vagy a jövő miatt. Nem alakíthatjuk át a múltat, és a jövőben sem jelezhetünk mindent előre. Van egy pillanatnyi idő, amely alatt valamilyen tudatos irányítást tudunk elérni, és ez a jelen.

Sokan csak a jövőjük miatt aggódnak. Nekik meg kell tanulniuk, hogy alkalmazkodjanak a körülményekhez. Bármilyen kastélyt építhetnek, bármilyen álmuk is legyen, mindig emlékezniük kell arra, hogy az állandó súrlódás és a változás világában élnek.

"Nincsenek olyan csillagok, amelyekben megbízhatnánk.

Nincs irányító fény.

Tudjuk, hogy jónak kell lennünk,

jónak kell lennünk, igazságosnak kell lennünk ."

 

A SIKER OSZLOPAI

A kudarcok csak a siker oszlopai. A kudarcokon keresztül történő tanulás kell ahhoz, hogy sikert érjünk el. Soha nem sikerült semmi, soha nem nyertünk. Hacsak nem tapasztalunk kudarcot és annak keserűségét, soha nem fogjuk értékelni a győzelem édességét. A kudarcok nem csak a siker elérésében segítenek bennünket, hanem energizálnak, lelkesítenek és tapasztalatokban gazdagítanak.

"Élünk és dolgozunk, és álmodunk, mindenkinek megvan a saját kis sémája,

néha nevetünk; néha sírunk, és így mennek a napjaink".

A valódi szépség

A fizikai rondaság nincs hatással a személyiség bájára. Ha egy csúnya embert átitat az együtt érző szeretet erénye, akkor a szeretet oly sok megnyerő módon mutatkozik meg - derűsség, ragyogás, kedvesség és szelídség. Ez a fajta vonzerő könnyen kompenzálja a megjelenés hiányosságait.

Összehasonlítva: egy jóképű és felfuvalkodott vagy öntelt ember vonzónak vagy visszataszítónak tűnik. A belső báj az igazi szépség. A belső bájnak különleges minősége és vonzereje van.

MIÉRT NEHÉZ TÁVOZNI EBBŐL A VILÁGBÓL

A legtöbb ember számára a halál nemkívánatos esemény. Sokan vágyakoznak arra, hogy hatalmas szenvedés ellenére is éljenek, életük soha ne érjen végett be. Az emberek jobban érzik magukat a csodák vélt világában, mint a halál valóságában. Ha egyáltalán gondolnak a halálra, akkor azt csak a huszonnegyedik órában teszik.

Már az élet folyamán kialakul egy morbid félelem a haláltól. De, igazság szerint az egész élet nem más, mint szenvedés. A halál természetes és elkerülhetetlen. Maga a halál nem olyan félelmetes, mint maga a halál gondolata. Az elménk birtokában van annak a képességnek, hogy rémképeket hozzon létre a saját halálunkról. Ennek oka az, hogy a tudat képes arra, hogy az életet teljes egészében, annak tarthatatlanságaival és elégedetlenségeivel együtt lássa. Kapaszkodik az illúziókhoz, úgy, mint egy fuldokló ember, az utolsó szalmaszálhoz.

Ez elme ezen képessége nyugtalanságot kelt azokban az emberekben is, akik buzgón imádkoznak egy természetfeletti, képzeletbeli lény bocsánatáért, valamint egy helyért a mennyben, amikor életük reménytelennek tűnik.

A halál folyamatától való félelem a természetes ösztönös önmegőrzés megnyilvánulása. De van arra lehetőség, hogy legyőzzük ezt a félelmünket. Önzetlen szolgálatot kell végeznünk az arra rászorulók jólétének javítása érdekében, ezzel reményt és magabiztosságot szerzünk a következő életben. Az önzetlenség megtisztítja az önző kötődéseket.

Nem a világi dolgokhoz való ragaszkodás biztosítja a boldog elválást ebből a világból, hanem az elme tisztasága. Az élet tarthatatlanságának megértése és a helytelen életmód kijavításának bölcsessége, és a halálon való meditáció jelenti a haláltól való félelem megszüntetését.

Erősíteni kell az elmét, hogy szembenézzen az élet tényével és annak valóságával. Kerülni kell az irreális és kivitelezhetetlen törekvéseket. Fejleszteni kell az önbizalmat. Akkor nyugodtabbak leszünk az élet nehézségeinek leküzdésében.

FELELŐSSÉG

Valamennyien hajlamosak vagyunk másokat hibáztatni saját hiányosságaink és bukásaink miatt. Gondoltál már arra, hogy magad is felelős vagy  a saját problémádért? A bánathoz semmi köze nincs családi átoknak vagy ősi eredetű bűnnek. A bánat nem isten, sem az ördög műve. Szomorúságod, csak a saját teljesítményed eredménye. Te  vagy saját magad börtönőre és felszabadítója is. Ugyanakkor megteremted a saját poklod és saját mennyed. Lehetőséged van bűnösnek vagy szentnek lenni. Senki más nem tehet téged bűnössé vagy szentté.

Tanulnod kell saját életed felelősségvállalását. Meg kell tanulni elismerni saját gyengeségeidet anélkül, hogy másokat hibáztatnál vagy okolnál. Emlékezz a régi mondásra:

’A nem kulturált ember mindig másokat hibáztat; 

a félig kulturált ember magát hibáztatja,

a teljesen kulturált ember senkit sem hibáztat.'

Bármilyen probléma felmerülésekor, mint megértő embernek, meg kell próbálnunk rájönni, hol rejlik a hiba, anélkül, hogy bárkit is hibáztatnánk. Ha mindenki megpróbálná kijavítani önmaga hibáit, akkor nem lennének bajok vagy konfliktusok ebben a világban. De az emberek nem próbálják javítani megértésüket, elfogultan cselekszenek. Inkább bűnbakot keresnek, találnak. Magukon kívül keresik a bajok forrását, mert vonakodnak beismerni saját gyengeségeiket.

Az emberek becsapják magukat, megpróbálnak valamilyen kifogást keresni, hogy igazolják cselekedeteiket, hogy hibátlan illúziót hozzanak létre. Buddha azt mondja:

„Mások hibái könnyen láthatók; 

de,  a saját hibáink látása nehéz. ”  (Dhammapada)

Annak érdekében, hogy a hibák elhárításával elrejtsék gyengeségeiket, sok ember agresszív hozzáállást mutat másokkal szemben gondolva, hogy így elkerülhetik a szégyenteljes helyzetet. Nem veszik észre, hogy egy ilyen hozzáállással csak további problémákat okoznak maguknak amellett, hogy egészségtelen légkört teremtenek a környezetükben.

Be kell vallanod, amikor tévedsz. Ne kövesd azoknak a példáját, akik mindig mást hibáztatnak. Buddha azt is mondja:

„ Az a bolond, aki nem ismeri be, hogy bolond, az igazi bolond. Az a bolond, aki bevallja, hogy bolond, az viszont bölcs. „(Dhammapada)

Te vagy a felelős a bánatért, amely téged elér. Ha engeded, hogy kisebb történések, bosszantsák és legyőzzék az elmédet, az önmagában bánatot fog generálni. Meg kell értened, nem úgy áll a dolog, hogy valami nincs rendben a világgal, hanem úgy, hogy valami nincs rendben velünk.

FELELŐSSÉGÜNK A KÖZÖS FELELŐSSÉGÉRT

Ne feledd, bármi is történik, nem érzed a fájdalmat, ha tudod, hogyan kell fenntartani a kiegyensúlyozott gondolkodásmódot. Szükség van a szerető kedvességre, amelyet önmagaddal és másokkal szemben tanúsítasz, illetve elfogadsz. Ha szerető kedvességet mutatsz másokkal szemben, akkor te is szerető kedvességet fogsz visszakapni. Ha gyűlöletet mutatsz, akkor kétségtelenül gyűlöletet fogsz cserébe kapni. Egy dühös ember mérget lélegzik ki, és ezzel jobban árt magának, mint másoknak.

Egy dühös ember, aki másokkal veszekszik, nem a megfelelő nézőpontból látja a dolgokat, mintha füst ment volna a szemébe. Bárki, aki nem haragszik, bölcsen szemléli a dolgokat, az nem bántható. Mindig emlékezz arra, hogy senki sem bánthat téged, ha bölcsen viselkedsz. Ha követed a Dhammát (igaz életutat), akkor a Dhamma meg fog védeni téged. Buddha azt mondja:

Aki egy olyan ártalmatlan embernek kárt okoz, aki tiszta és bűntelen, az nagyon 

bolond és gonosz, és a tette visszatér, mint a szél ellen feldobott finom por."  Dh.

Ha felébreszted mások haragját, akkor te vagy a felelős az általad kiváltott reakcióért. Ha agresszív hozzáállást mutatsz, akkor csak ellenségeidnek okozol örömet vele.

NE OKOLJ MÁSOKAT

Ha megtanulod, hogy megfelelően védd az elmédet, akkor a  külső események nem befolyásolhatnak téged. Nem hibáztathatod a körülményeket, amikor a dolgok rosszra fordulnak. Nem szabad azt gondolni, hogy szerencsétlen vagy, hogy a sors áldozata vagy, hogy valaki elátkozott téged, vagy valamiféle „átkot” tettek ellened. Nem számít, hogy mivel indokolod a tetted, nem szabad elkerülnöd a felelősséget a saját tetteidért. Próbáld anélkül megoldani a problémákat, hogy duzzognál. Próbálj vidáman dolgozni még a legnehezebb körülmények között is.

Legyen bátorságod minden változással szembenézni. Ha a változás természetes vagy szükséges; akkor legyél elég bátor ahhoz, hogy elfogadd azt, amit amúgy sem lehet elkerülni. Legyél elég bölcs ahhoz, hogy elfogadd azt, amit nem lehet elkerülni. Legyél elég bölcs ahhoz, hogy megértsd a mindenkit érintő világi feltételek bizonytalanságát. Ezért fejleszteni kell a bátorságod, hogy érzések nélkül szembenézz a csalódásokkal és problémákkal. Az életünkben vannak, és még lesznek is nehézségek. Bátran szembenézünk velük. Ha tudod, hogyan kell legyőzni őket anélkül, hogy az további problémákat vetne fel, akkor valóban bölcs vagy.

Azok, akik megpróbálnak másokat szolgálni, szintén problémákkal néznek szembe. Még több problémával találkoznak, mint azok, akik egyáltalán nem szolgálnak másokat. Nem szabad őket elriasztani; segíteni kell, hogy megértsék, hogy felismerjék, hogy az önzetlen szolgálat végül a jutalom boldogsághoz vezet. Bertrand Russell, egy brit filozófus azt mondja:

„A szeretet tudás nélkül és a tudás szeretet nélkül nem hozhat létre jó életet”.

TE VAGY FELELŐS A BELSŐ BÉKÉDÉRT

Meg kell tanulni, hogyan kell megvédeni a belső békét és nyugalmat, amelyet az elmékben teremtettünk. A belső béke megőrzése érdekében tudni kell, mikor kell csökkenteni felsőbbrendűséget; azt is, hogy mikor szabad figyelmen kívül hagyni a büszkeségét, mikor kell leigázni a hamis egót, mikor szabadulhatsz fel és mikor kell a türelmet gyakorolnod. Nem szabad engedned, hogy mások ártsanak a belső békédnek. Megőrizheted belső békédet, ha tudod, hogyan kell bölcsen cselekedni.

A bölcsesség a megértésen keresztül jön. - Az ember nem egy bukott angyal, hanem egy törekvő élőlény.  Erőfeszítéssel és meggyőződéssel megtarthatod. Ugyanakkor a béke és a tolerancia kedvéért légy alázatos, hogy elkerüld az összecsapásokat és az erőszakot. Ezzel soha nem veszítesz el semmit. Ehelyett a végén nyersz.

HOGYAN NÉZZ SZEMBE A BIRÁLATTAL?

Meg kell tanulnod, hogyan kell megvédeni magad az igaztalan bírálattal szemben, és hogyan kell ésszerűen felhasználni az építő bírálatot. Mindig objektíven kell megvizsgálnia a kritikát. Ha a téged ért bírálat igaztalan, megalapozatlan, rossz szándékból adódik, akkor nem szabad gyáván megadni magad. Ha tudod, hogy nincs bűntudat benned, helyes a hozzáállásod, akkor nem kell aggódni az megalapozatlan kritika miatt. Fontos, hogy megértsd az építő, és a pusztító kritikát is. Erre van szükséged ahhoz, hogy életmódod bármilyen társadalomban alkalmazható legyen. Buddha azt mondja:

Nincs senki, akit nem hibáztatnak ebben a világban . - Dhammapada

NE VÁRJ SEMMIT, IGY NEM ÉR SEMMI CSALÓDÁS

Elkerülheted a csalódásokat, ha nem számítasz  semmi szolgáltatásra. Ha nem számítasz semmire, akkor semmi nem okoz csalódást. Tegyél valamit mások érdekében a szenvedésük enyhítésére. Ha megteheted ezt bármiféle jutalom elvárása nélkül, akkor ez nem okozhat csalódást neked.  Elégedett ember leszel! Az a fajta boldogság, amely az elmében azért jön létre, amit tettél, az önmagában is nagy jutalom. Ez a boldogság óriási elégedettséget teremt az életedben. A jutalom elvárásával nemcsak hiányzik a boldogság, hanem gyakran keserves csalódást is tapasztalsz.

Lehet, hogy olyan ember vagy, aki természeténél fogva jó, és így nem árt másokat. De ennek ellenére akkor is hibáztatnak, ha jót tettél. Akkor felteheted azt a kérdést: "Ha jó jót teszek, jónak és rossznak, akkor miért kellene szenvednem, amikor teljesen ártatlan vagyok? Miért hibáztatnak mások a jó munkám ellenére is?"  Erre az egyszerű válasz az, hogy ha jó cselekedeteket hajtasz végre, akkor akaratlanul is sok gonosz erő léphet fel ellene az univerzumban. Ezek a gonosz erők természetesen megszakítják a jó cselekedeteket. Ha nem, akkor előfordulhat, hogy szembesülsz valamilyen múltbeli gonosz cselekedeted (kamma) gonosz hatásaival, amelyek a jelen pillanatban érlelődnek. Ha helyes megértéssel folytatod a munkád, végül megszabadulsz az ilyen bajoktól. Mivel Te voltál az, aki eredetileg létrehoztad a csalódásokat, ésszerű, hogy csak Te tudod legyőzni őket – igaz szavak és igaz élet megvalósításával.

"Mások védelmével megvéded magad. Megvéded magad, megvédesz másokat" .

Sok ígéretünket nem tudjuk beváltani. Váratlan változások, különböző hatások és bizonytalanságok okoznak csalódást. Ez az oka annak, hogy ilyen változó körülmények között néha nehéz megtenni a jót. Ha az emberek figyelembe veszik Buddha tanácsát, mindenki hozzájárulhat a kölcsönös védelmükhöz.

A HÁLA, KIVÉTELES ERÉNY

Buddha nagyszerű erénynek tekintette a hálát. Ez az erény ritka minden társadalomban. Nem számíthatunk arra, hogy mások hálásak lesznek azért, amit tettünk.

Az emberek hajlamosak feledékenynek lenni különösen, amikor emlékezni kell a múltbeli szívességekre. Az emberek általában nem mutatják ki hálájukat, ezért meg kell tanulnod elfogadni őket, olyannak, amilyenek - csak akkor kerülheted el a csalódást. Boldog lehetsz, függetlenül attól, hogy az emberek hálásak-e kedvességedért és segítségedért; csak arra kell gondolnod, hogy emberi lényként nemes kötelességedet teljesítetted embertársaiddal szemben és ezzel elégedettnek kell lenned.

NE VERSENYEZZ MÁSOKKAL

Megszabadíthatod magad a szükségtelen aggodalmaktól és bajoktól, ha nem hasonlítod össze magad másokkal.

 Mindaddig, amíg másoknál „alantasabbnak ”, vagy „alárendeltnek”  tartod magad, türelmetlenség  és nyugtalanság lesz a részed. Ha nem tanúsítasz ilyen hozzáállást, akkor semmi miatt nem kell aggódnod. Ha úgy gondolod, hogy magasabb vagy másoknál, akkor arra büszke lehetsz. Ha úgy gondolod, hogy senkihez nem hasonlítasz, mások leereszkedhetnek hozzád. Ha úgy gondolod, hogy alacsonyabb rendű vagy, elveszítheted saját önbizalmadat.

A legtöbb ember számára nagyon nehéz legyőzni a büszkeségüket. Célszerű megtanulni, hogyan lehet csökkenteni az ember büszkeségét. Ha képes feláldozni büszkeségét, akkor megtalálja a belső békét. Harmonizálhatja magát másokkal, hogy megtapasztalja a békét és a boldogságot. Melyik a legfontosabb - fenntartani büszkeségét vagy a nyugalmat?

Próbáld meg felismerni, hogy az egyenlőség, az alacsonyabb rendűség és a felsőbb rendűség mind megváltoztatja a valós állapotokat: lehet, hogy most szegény vagy, de egy későbbi időpontban gazdag lehetsz.  Lehet, hogy ma tudatlan vagy, később azonban bölcsé válhatsz.  Lehet, hogy ma beteg és boldogtalan vagy, de egy adott idő alatt valószínűleg újra egészséges leszel. Számos megfoghatatlan emberi tulajdonság létezik, amelyeket az emberiség örökségének tekintünk – olyanok mint az emberi jogok, az emberi méltóság, az emberi állapot stb. Senkinek sincs joga ezektől megfosztani minket.

Ha jó vagy magadhoz, akkor jó vagy másokhoz is. Ha ez jó másoknak, akkor jó neked is ".

HOGYAN KELL KEZELNI A BAJ-OKOZÓJÁT?

Fel kell ismerned, hogy esetleg szándékosan vagy akaratlanul járultál hozzá valamilyen baj vagy probléma kialakulásához, amelyek most téged nyomasztanak. Fontos, hogy tudd, mit kell tenned a felmerült problémák leküzdésének érdekében. Ha megértésed elég mély, akkor minden bizonnyal megtalálod azt a megoldást, amellyel megszabadulhatsz tőlük.

Tudnod kell, hogyan kell kezelni a bajkeverőket és ellenfeleidet. Azokat, akik szembehelyezkednek veled.  Nehéz az ilyeneket elfogadni; barátságot alakítani ki velük ahelyett, hogy elszigetelnénk magunktól őket. Ha elég erős vagy ahhoz, hogy elfogadd a helytelen hozzáállásukat, viselkedésüket akkor nincs ok elkerülni a velük való kapcsolattartást. Az ilyen emberekkel való kapcsolattartás révén a saját javulásuk érdekében befolyásolhatod őket. Ne feledd, hogy a megértés az, amely megvéd téged az ellenségeidtől, és lehetővé teszi, hogy a helyes irányba „tereld”  őket.

Ha valaki tudatlansága vagy félreértése miatt rosszat tesz neked, akkor ez a legalkalmasabb alkalom, hogy megmutasd bölcsességedet, jólneveltségedet és a vallásodon alapuló megértésedet. Mi a haszna az sok tanulásnak és a vallásos ismereteidnek, ha még nem tanultad meg, hogyan kell viselkedni valódi úriemberként, különösen egy megbeszélés alatt? Amikor mások rosszat dolgot cselekednek veled szemben, akkor cselekedeteiket úgy kell értékelned, mint lehetőséget arra, hogy fejleszd türelmed és együttérzésedet.

A türelem az egyik fő tulajdonság, amelyet mindenkinek ápolnia kell. Minél többet gyakorolsz egy ilyen erényt, annál inkább képes leszel megőrizni a méltóságod. Tudnod kell, hogyan kell hatékonyan felhasználni a türelemről és a megértésről való ismereteidet, az ellenséges emberekkel való kapcsolattartáshoz. Ezek előbb vagy utóbb rájönnek ostoba helyzetükre és megváltoztatják ellenséges hozzáállásukat.  Az emberek időnként megpróbálják kihasználni a türelmedet, amit a gyengeségednek vélnek. Cselekedj bölcsen anélkül, hogy ravasz emberek áldozatává válnál.

Az erényeket okosan kell gyakorolni ” .

A kedvesség, az őszinteség és a türelem lehetőséget jelentenek a ravasz emberek számára, mivel az ilyen nagylelkű tulajdonságokkal rendelkező emberek közül választják ki áldozataikat.

MEGBOCSÁTÁS ÉS FELEJTÉS

Ha a problémamegoldók bosszút állnak, a problémát okozón, az számukra csak további problémákat és zavarokat okoz. Tisztában kell lennie azzal, hogy a negatív érzések és az ellenséges cselekedetek csak árthatnak, és szenvedhetünk mi is, és a bajkeverő is.  Ahhoz, hogy valaki megtorló dolgot, dolgokat tegyen, intenzív gyűlöletnek kell lennie a szívében. Ez a gyűlölet olyan, mint egy méreg. Mivel a méreg kezdetben benned van, minden bizonnyal először neked árt, mielőtt bárki másra is káros lehet. Mielőtt egy forró vasat dobnál másra, az először téged éget meg. Az ilyen cselekedeted csak azt mutatná, hogy nincs alapvető különbség közted és ellenfeled között.

Ha másokat gyűlölsz, ezzel csak hatalmat adsz nekik magad felett. Ezzel nem oldod meg a problémádat. Ha dühös leszel valakire, akkor egyszerűen mosolyogj rá, és akkor ő ezt vereségnek éli meg és nyomorúságosnak fogja érezni magát. Buddha megtanítja nekünk, hogyan kell boldogan élni akkor is, amikor zavarokkal kell szembenéznünk.

„Ó, boldogan gyűlölet nélkül élünk a gyűlölködők között. Gyűlölettelen emberek között gyűlölet nélkül élünk ” . - Dhammapada.

Boldogan élhetünk anélkül, hogy fellobbantanánk a gyűlölet tüzét. Lehet, hogy nem vagy elég erős, hogy könyörületes szereteted kiterjeszd ellenségeidre; de saját magad és mindenki más egészségének és boldogságának érdekében legalább meg kell tanulnod megbocsátani és felejteni.

Azzal, hogy nem gyűlölsz, úgy viselkedsz, mint egy úriember. Ezért a másiknak meg kell értenie, hogy a harag, a féltékenység és tudatlanság volt az, ami veled kapcsolatban félre vezette. Buddha azt mondja:

"A gonosz cselekedetek nem a természetüktől gonoszok. Gonoszt cselekszenek, mert tudatlanok" .  

Mivel tudatlanok, útmutatásra van szükségük. Nem szabad átkoznunk a tudatlanokat. Nem indokolt, hogy örök szenvedésre kell ítélni őket, mivel soha nem késő tanítani őket. Megértéssel úgy kezelheted a gonoszt, mint egy beteget, aki betegségben szenved és kezelésre szorul. Amikor a beteg meggyógyul, a volt-beteg és mindenki más jól lesz és boldog lesz. A tudatlanokat a bölcseknek kell vezetniük.

"A jó életet a szeretet ösztönzi, és  tudás által vezeti" .

Ha valaki rosszat tesz neked tudatlanság vagy félreértés miatt, akkor itt az ideje, hogy a könyörületes szeretetedet felé irányítsd. Egy nap rá fog jönni butaság amit tett, és visszatér a helyes cselekedetekhez. Tehát, jobb, ha lehetőséget adsz neki, hogy jó legyen. A múltbeli tévedéseinek megbánása jobb emberré változtatja őt. Buddha legszenvedélyesebb tanácsa:

"A gyűlölet nem szűnik meg gyűlölet által; önmagában a szeretettől szűnik meg. Ez egy örök törvény ."

Ha tudsz együtt érző szeretet sugározni, akkor az elősegíti mind a testi, mind a mentális egészség elérését. Az életnek megvan a saját ritmusa.

Ha elveszíted a lendületed, akkor kilépsz a körforgalomból. Azok, akik nem értik ezt az elvet, gyakran bajba kerülnek és nehézségekbe ütköznek az életben.

Ha valaki újra és újra valami rosszat tesz neked, akkor bölcsen kell viselkednie, amikor minden elkövetett hibáját helyesbíti. Noha ezt nem könnyű megtenni, ennek ellenére meg kell próbálnia mindent megtenni, hogy kövesse Buddha példáját. Ha ezt megteszi, akkor megtudja, hogy ez végül is nem lehetetlen. Buddha azt mondja:

Minél több gonoszság érkezik hozzám, annál több jó sugárzik ki belőlem" .

Néhányan úgy gondolják, hogy nem megvalósítható  a gonoszról visszatérni a jóra. Próbáld ki, és tapasztald meg magad. Ha túl nehéznek találod, hogy a gonoszról visszatérj a jóra, akkor is nagyszerű szolgálatot tehetsz magadnak és másoknak, hogy megpróbáltad.

"Együtt érző szeretetre van szükség a kevésbé megértő emberek számára, akik hibáznak" .

VALAMENNYIEN EMBEREK VAGYUNK

Minden embernek vannak gyengeségei, ezért hajlamosak hibázni. Minden embernek vannak vágyai, haragja és tudatlansága is. Ezek a gyengeségek mindegyikünkben eltérő mértékben vannak jelen. Kivéve, ha tökéletes, Arahant vagy. Az emberi elme természete a következő mondással mutatkozik meg:

"Az ember nem elégedett életével és soha nem találja meg az élet célját, még az egész világ megszerzése után sem . "

Vess egy pillantást olyan emberre, aki tudatlanságban él. Az elméje felhős, zavarok és sötétség borítja. Tudatlansága miatt az ember szerencsétlen dolgokat tesz, mond, és ezt megosztja embertársaival. Az ember aggodalmának és szenvedésének nagy részét a változó feltételek, és a kimondott szavak okozzák. Az ember vágyakozik olyan szóbeli örömökre, amelyek önző elméjében örökké megmaradnak. A váratlan változások eredményeként bekövetkezett nem teljesített vágyak aggodalmat keltenek. Ezért az aggodalmakért te vagy a felelős.

Ebben a világban senki sem tökéletes; mindenki egy ideig felelős bizonyos hibák vagy gonosz cselekedetek elkövetéséért. Miért gondoljuk azt, hogy mentesek vagyunk a hibáktól vagy a gonosztól? A vágy, ösztönző táplálásának fő oka a tudatlanság, amely viszont aggodalomra ad okot.

"A félelem és az aggodalom eltűnik, ha a tudatlanságot eloszlatja a tudás" .

Ha képes vagy megérteni az ember gondolatában rejlő gyengeségeket, akkor nem lehet okod arra, hogy morogj a problémáid miatt. Lesz bátorságod szembenézni velük. Az ember elméje felelős mind a boldogságáért, mind a boldogtalanságáért.

"Az emberrel nem történik semmi olyan, ami nincs benne az emberben" . -C Jung, ismert pszichológus.

SZÜLŐI FELELŐSSÉG

Te vagy a felelős gyermekeid jólétéért és neveléséért. Ha a gyermek erős, egészséges és hasznos polgár lesz, akkor az a te erőfeszítéseidnek az eredménye. Ha a gyermek bűnözőként nő fel, akkor neked kell viselni a felelősséget. Ne hibáztass mást. Mint szülőnek, a te felelősséged, hogy gyermeked a megfelelő úton vezessed. Noha vannak  a fiatalkori bűnözésnek nehezen elkerülhető esetei, mindazonáltal szülőként te vagy a felelős gyermeked viselkedéséért.

A leginkább érzékeny, kiskorú gyermeknek szüksége van a szülők szeretetére, gondoskodására, és figyelmére. Szülői szeretet és útmutatás nélkül a gyermek érzelmi fogyatékkal él, és zavarós helynek fogja találni a világot. A szülői szeretet kimutatása nem a gyermek minden igényének kielégítését jelenti. Túl sok kényeztetés valójában elrontja a gyermeket. Az anyának, aki a gyereket szereti és gondozza, szigorúnak és határozottnak, de nem túl keménynek kell lennie a gyermek nevelésekor. Mutassa ki a szeretetét kemény kézzel - a gyermek meg fogja érteni.

Sajnos a mai társadalomban nagyon hiányzik a szülői szeretet. Az anyagi fejlődés, a rohanás és a nemek közötti egyenlőség iránti növekvő törekvés sok anyát arra késztet, hogy férjükhöz csatlakozzanak az eddig férfiasnak tartott tevékenységükben. Az anyák az irodákban és üzletekben végzett munkával küzdenek annak érdekében, hogy megőrizzék családi imázsukat vagy státuszukat, ahelyett, hogy otthon végeznék a napi teendőiket. A gyermekeket, akiket rokonok vagy fizetett gyermekgondozóra hagytak, gyakran megfosztják az anyai szeretettől és gondozástól.

 Az anya, ha bűntudatot érez a gyermek figyelmen kívül hagyása miatt, megpróbálja jóvátenni  azáltal, hogy gyermek mindenféle igényt kielégíti. Az ilyen cselekedetek csak elrontják a gyermeket.

A gyermek olyan kifinomult, modern játékokkal történő ellátása, amelyek károsak a jelleme kialakulására, például tankok, géppuskák, pisztolyok, kardok és hasonlók, pszichológiai szempontból nem megfelelők. Ezek a gyermeket akaratlanul a pusztítás elfogadására tanítják ahelyett, hogy kedvességre, együtt érzésre és segítőkészségre nevelnénk őket. Az ilyen gyermekben felnövésekor brutális hajlam alakul ki. A gyermek ilyen játékokkal történő ellátása nem helyettesíti az anya szeretetét.

A szülők gyakran dilemmába kerülnek. Egy nehéz nap után haza rohanva a fáradt szülőkre házimunkák várnak. A napi munka befejezése után idő kell  a vacsorához, amelyet TV nézés követ, és az a kevés idő marad, aligha elegendő ahhoz, hogy részt vegyenek a gyermek megfelelő nevelésében.

A nők egyenjogúsága úgy tűnik, sok nő számára azt jelenti, hogy a férfiakkal az otthon kívül is versenyezzenek.

 Az ilyen nőknek nagyon gondosan mérlegelniük kell, hogy szüljenek-e gyermeket. Egy anya számára felelőtlen az, hogy életet hozzon erre a világra, majd „elhagyja” azt. Te vagy a felelős azért, amit teremtettél.

A gyermekeknek joguk van anyagi, lelki és pszichológiai szempontból is elégedettséghez. Az anyagi kényelem biztosítása másodlagos, első a szülői szeretet és figyelem. Sok olyan emberről tudunk, akik szegények voltak, csekély jövedelemmel, és a gyermekeiket jól nevelték, rengeteg szeretettel gondoskodtak róluk. Ezzel szemben sok gazdag ember minden anyagi kényelmet biztosított gyermekei számára, de mivel megfosztották őket a szülői szeretettől, ezek a gyermekek felnőttkorukra  szellemi és erkölcsi fogyatékossá váltak.

Néhány nő úgy érzi, hogy a gyermek nevelésére való összpontosítás megalázó jellegű, öreg és  konzervatív gondolkodást tükröz. Igaz, hogy a múltban a nőkkel nagyon rosszul bántak, de ez inkább a férfiak tudatlanságának, mint a nők veleszületett gyengeségének tudható be. A háziasszony szanszkrit szója „Gruhini”, amely szó szerint „házvezető . Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy nő alacsonyabb rendű. Inkább a férfiak és nők felelősségének megosztását jelenti.

Egyes országokban sok férj oda adja fizetését a feleségének, aki a háztartási ügyeket intézik. Ez lehetővé teszi az ember számára, hogy arra összpontosítson, amire a legjobban képes. Mivel minden partner világosan tudja, mi a felelőssége, nem áll fenn ellentmondás közöttük. Az otthoni légkör boldog és békés, ahol gyermekeik megfelelően nőhetnek fel.

A férjnek természetesen gondoskodnia kell élettársáról, minden családi döntést meg kell beszélniük. Ezenkivül, elegendő szabadidőt kell biztosítani  párjának a saját személyiségének fejlesztéséhez.  Ebben az értelemben a férj és a feleség egyaránt felelősek a család jólétéért. Nem versenyeznek egymással.

Az anyának gondosan mérlegelnie kell, hogy dolgozó, munkába járó anya szeretne lenni, annak összes buktatójával együtt, vagy háziasszonyként minden szeretetével és gondoskodásával  a  gyermekéről akar gondoskodni. Furcsa módon néhány modern anyát, különösen a munkaerő hiánnyal küzdő katonai rezsimek irányította országokban, a halálos fegyverek kezelésére képzik ki. Pedig, jó és törvénytisztelő polgárokká kellene képezni őket, akik gyermekeiket magukhoz ölelve nevelik az utánpótlást.

A dolgozó anyák gyermekeikkel szembeni modern hozzáállása hajlamos rontani a gyermeki jámborságot, amelyet a gyermekektől elvárnak. A szoptatás cumisüveggel történő pótlása újabb probléma.  Amikor az anyák karjukba fogva, magukhoz ölelve szoptatják a csecsemőket, akkor az anya és a gyermek közötti gyengéd szeretet sokkal erősebb lesz. A szoptató anya anyai ösztöne révén gyakran óriási elégedettséget tapasztal a csecsemőnél, amit senki más nem adhat meg neki. Az gyermekét szoptató anyának a gyermekre gyakorolt ​​hatása erősödik és sokkal kifejezettebbé válik. Ilyen körülmények között a gyermeki szánalom, családi összetartozás és engedelmesség mindig jelen van.

Ezek a hagyományos nevelési gyakorlatok a gyermekek jólétét szolgálják. A szülők, de inkább az anyák feladata, hogy szeretetet, gondoskodást biztosítsanak számukra. Az anya  felelős azért is, hogy a gyermek jól nevelt és szófogadó legyen. Az anya így csökkentheti a fiatalkori bűnözést! A gondolkodás legmagasabb szintjén láthatja a dolgokat, amint vannak, nem úgy, ahogy vagy. Akkor tudod, hogy felelős mindenért.

„ Azoknak, akik az életüket a természettel szembeni küzdelem útján vezetik, fizikai vagy szellemi következményekkel kell szembesülniük” .

Hogyan kell csökkenteni a mentális gyötrődést

Ha bizonyos nehézségek és problémák merülnek fel, gondolkodj el, hogyan csökkentsd mentális szenvedéseidet. Először meg kell próbálni megérteni a világ természetét, ott ahol élsz. Soha nem számíthatsz arra, hogy a világon minden tökéletes és egyszerűen működik. A világ helyzete nem mindig a Te javadat szolgálja. Nem lehet sem a világ, sem az élet probléma mentes. A természeti erők, például a napfény, az eső, a szél és a holdfény sokszor kedvezőek és hasznosak, ám időnként ezek is kellemetlenséget okozhatnak. Valójában ebben a világban nincs semmi ami tökéletes, mivel azokat a dolgokat, amelyeket egy csoport üdvözöl, egy másik csoport gyűlölhet. Ezért a jó és a rossz megfogalmazását igényeink szerint definiáljuk. A dolgok természetüknél fogva se nem jók, se nem rosszak.

Ha valaki önzőn vágyakozik a létezés és az érzéki örömök iránt, akkor fizetnie kell annak az árat - ami a mentális gyötrelem. A sóvárgó gondolkodás, az örökkévalóság vágya és az olyan érzésekhez való ragaszkodás, mint a megfoghatatlan „én” vagy „enyém”, csak az elmét és az időérzékét rontja el. A nem teljesült vágyak,  veszekedést, súrlódást, kommunikációs kudarcokat, félelmet, aggodalmat, magányt és szorongást eredményez. 

Ha azt akarod, hogy megszűnjön a benned lévő mentális szenvedés, akkor el kell engedned az önző vágyakat. Az életúton van T- elágazás. Vagy a helyes utat választod, és fejleszted a szellemi képességeidet, vagy pedig továbbra is az érzéki örömök élvezetének élsz, annak minden kísértésével együtt.

Az egyik módja annak, hogy megszabadulj az alkalmi mentális fájdalmaktól az, hogy másokéval összehasonlítva megértsd saját szenvedéseid és nehézségeid mértékét. Amikor boldogtalan vagy, gyakran úgy érzed, hogy a világ ellened fordult. Úgy gondolod, hogy körülötted minden összeomlik. Úgy érzed, hogy az út vége közel van. Ha azonban mentálisan tudomásul veszed a körülötted lévő dolgokat, és figyelembe veszed azok áldásait, meglepően fogod tapasztalni, hogy valóban sokkal jobb helyzetben vagy, mint sok más ember.

Valószínűleg hallottad ezt mondást: „Arról panaszkodtam, hogy nincs cipőm, amíg nem találkoztam olyan férfival, akinek nincs lába” . Röviden:Te indokolatlanul eltúlzod saját nehézségeidet és problémáidat. Mások valójában rosszabb helyzetben vannak, és mégsem aggódnak maguk iránt. Vannak problémák­­­­­? Meg kell próbálnod megoldani őket ahelyett, hogy aggódnál, és mentális fájdalmat keltene benned. A kínaiaknak van egy mondása a problémák megoldásáról:

Ha nagy problémád van, próbáld meg azt egy kis problémává redukálni. Ha van egy kis problémád, próbáld meg azt probléma nélkül megszüntetni.’

A problémák csökkentésének másik módja az, hogy összefoglalod azt, amit korábban hasonló vagy még rosszabb körülmények között átéltél; és hogy van-e türelmed, kezdeményező készséged, hogy erőfeszítéseken keresztül, képes legyél legyőzni az akkoriban látszólag leküzdhetetlen nehézségeket. Ezzel nem engeded, hogy a meglévő problémák „ megfojtsanak”. Éppen ellenkezőleg: ha az életet új perspektívából látod, képes leszel megoldani azokat a problémákat, amelyekkel most szembesülsz.

Fel kell ismerned, hogy korábban sokkal rosszabb helyzeteken ment keresztül, és készen állsz arra, hogy nyíltan szembesülj velük, jöjjön, aminek jönnie kell. Ezzel a gondolkodás móddal hamarosan visszanyered az önbizalmad, és jobb helyzetbe kerülsz a problémák megoldásához, amelyek a Te számodra tárolódnak.

Ha valamilyen problémával szembesülsz, akkor biztosan megoldást kell találnod annak leküzdésére. Akkor minek aggódni? Másrészt, miért kell aggódnod, még akkor is, ha nincs megoldása a problémának, mivel az aggodalom semmivel sem járul hozzá a probléma megoldásához.

NEM MINDEN EGYFORMÁN JÓ

Időnként olyan panaszok fordulnak elő egyes embereknél, amelyek soha nem okoznak vagy nem okoztak problémát másoknak, ám ártatlan áldozatává válnak mások szenvedélyeinek és ármánykodásának. Jó életük ellenére kielégítetlennek érzik magukat. Úgy érzik, hogy a saját hibájuk miatt sérültek. Ilyen körülmények között az ártatlan áldozatnak fel kell ismernie, hogy a világ mindenféle emberből áll - a jó és a nem annyira jó, a rossz és a nem annyira rossz, és szokatlan karakterből, melyek a világ részeivé váltak. Az ártatlan áldozat vigasztalhatja magát, hogy a jó kategóriába tartozik, míg a béke megzavarója a rosszhoz tartozik, és bizonyos esetekben ez így is van.

Vegyük például a „jó és gondos sofőr”, valamint a „ rossz és gondatlan sofőr” esetét . A jó és óvatos sofőr minden óvintézkedést megtett az óvatos vezetéshez, ám ennek ellenére baleset következett be, nem a saját hibája miatt - egy rossz és gondatlan sofőr hibájából.

Így láthatjuk, hogy a jónak szenvednie kell jósága ellenére is, mert rossz és gondatlan emberek vannak körülöttünk. A világ se nem jó, se nem rossz. Bűnözőket, szenteket, bolondokat és megvilágosodottakat termel. Ugyanezen agyagból szép és csúnya, hasznos és haszontalan dolgokat lehet készíteni. A jó cserép minősége a fazekastól és nem az agyagtól függ. A fazekas valójában te vagy. A boldogság vagy boldogtalanság öntése a kezedben van.

ELÉRED AMIT KERESEL

Ha megpróbálod a nehézségeidet saját szinteden a legeredményesebben leküzdeni a jelen füzetben megadott tanácsok gyakorlásával, akkor biztosan megtalálod a békét, a boldogságot és a harmóniát, amelyet keresel. Védelmed érdekében kövesd az ebben a füzetben leírtak szerint, a tesztelt és bebizonyított alapelveket.